venerdì 3 febbraio 2012

Baroque feeling

Huge hoary hairdos, damasked textiles and wallpapers, amazing music and a rich and extravagant atmosphere in all arts. That is baroque. Up to nowadays, this style keeps influencing the creativity in all fields. 
My doll Pauline was created inspired by all those influences. Plus she's a musician, so she deserved a proper instrument. I couldn't avoid to choose a stringed instrument such as the cello. After all, I was born in Cremona, the city of Antonio Stradivari, one of the best violin makers in history. 


Enormi candide acconciature, tessuti e carte da parati damascati, musica incredibile e un ambiente ricco e stravagante in tutte le arti. Questo è il barocco. Ancora oggi, questo stile influenza la creatività in tutti i campi.
La mia bambola Pauline è stata ispirata da tutti questi influssi. Inoltre essendo una musicista, meritava uno strumento adeguato. Non potevo evitare di scegliere per lei uno strumento a corde come il violoncello. Dopo tutto, sono nata a Cremona, la città di Antonio Stradivari, uno dei migliori liutai della storia.




Nessun commento:

Posta un commento